Més informació [ Detall d'activitat

 
4021151402   Ed. visual i Plàstica en el treball per context
2021-2022   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   27/10/2021 - 9/2/2022 (20 hores) de h a h
   ESC Sant Llorenç del Munt
   c. Castellsapera, 81 bis (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida PUC
  
Descripció i   Metodologia:   Introduir l'art dins del treball competencial a l'aula. Entendre la importància de l'art en l'etapa de primària i desenvolupar estratègies artístiques com a docent.
  
Objectius   - Reflexionar sobre el paper que té la plàstica en el moment actual de l’escola. Per què volem fer plàstica o hem de fer plàstica a l’escola, quin paper volem donar a l’expressió artística i a l’art dins el nostre centre.
- Continguts de l’àrea de plàstica dins del marc curricular a educació infantil i primaria.Com podem apropar el llenguatge del currículum a la realitat més quotidiana.
- Blocs de continguts, agrupem les tècniques plàstiques, els elements del llenguatge visual i les competències en blocs comprensibles que tinguin una continuïtat en el temps (seqüència didàctica).
- Com podem programar la plàstica.
- Com avaluem la plàstica.
- Elaborem entre tots una programació pràctica, simple i real que ens sigui útil en el temps.
- Banc d’idees i propostes per dur a terme a la classe.
  
Continguts   Anàlisis dels neguits que tenim quan portem a terme l’àrea de plàstica i buscarem bones praxis que hem portat a terme.

El dibuix, de les etapes de dibuix infantil, de l’etapa en la que estem els docents, de les etapes que evolutivament van passant els nostres alumnes i de com podem ajudar a aprendre a dibuixar. Ho farem a partir de dinàmiques de treball en grup.

Blocs que podria tenir la nostra estructura de plàstica a l’escola.

Propostes de com treballar els artistes a l’escola.

Treball de diferents tècniques.

A partir del que el formador senti en l’acció formativa i dels neguits que hagin sorgit del claustre anirem muntant les següents sessions.
  
Formador/a   Carles Alcoberro
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent recollida a la carpeta de formació
  
Requisits de  certificació   Participació en un mínim del 80% de les sessions de la formació
Valoració positiva de les tasques d'aula recollides.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent