4021151402 |
Ed. visual i Plàstica en el treball per context |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
27/10/2021 - 9/2/2022 (20 hores) de h a h |
|
ESC Sant Llorenç del Munt |
|
c. Castellsapera, 81 bis (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida PUC |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Introduir l'art dins del treball competencial a l'aula. Entendre la importància de l'art en l'etapa de primària i desenvolupar estratègies artístiques com a docent.
|
| |
Objectius |
- Reflexionar sobre el paper que té la plàstica en el moment actual de l’escola. Per què volem fer plàstica o hem de fer plàstica a l’escola, quin paper volem donar a l’expressió artística i a l’art dins el nostre centre.
- Continguts de l’àrea de plàstica dins del marc curricular a educació infantil i primaria.Com podem apropar el llenguatge del currículum a la realitat més quotidiana.
- Blocs de continguts, agrupem les tècniques plàstiques, els elements del llenguatge visual i les competències en blocs comprensibles que tinguin una continuïtat en el temps (seqüència didàctica).
- Com podem programar la plàstica.
- Com avaluem la plàstica.
- Elaborem entre tots una programació pràctica, simple i real que ens sigui útil en el temps.
- Banc d’idees i propostes per dur a terme a la classe.
|
| |
Continguts |
Anàlisis dels neguits que tenim quan portem a terme l’àrea de plàstica i buscarem bones praxis que hem portat a terme.
El dibuix, de les etapes de dibuix infantil, de l’etapa en la que estem els docents, de les etapes que evolutivament van passant els nostres alumnes i de com podem ajudar a aprendre a dibuixar. Ho farem a partir de dinàmiques de treball en grup.
Blocs que podria tenir la nostra estructura de plàstica a l’escola.
Propostes de com treballar els artistes a l’escola.
Treball de diferents tècniques.
A partir del que el formador senti en l’acció formativa i dels neguits que hagin sorgit del claustre anirem muntant les següents sessions.
|
| |
Formador/a |
Carles Alcoberro
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent recollida a la carpeta de formació
|
| |
Requisits de certificació |
Participació en un mínim del 80% de les sessions de la formació
Valoració positiva de les tasques d'aula recollides.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|